23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på RetailNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Tilbudsaviser hjælper økologien

Økologiske varer fylder mere og mere i kædernes tilbudsaviser. Tilbuddene hjælper salget godt på vej, og danskernes årlige gennemsnitskøb på 1055 kr. overgås på verdensplan kun af Schweiz.

Hos Coop Danmark - landets største økologi-sælger - oplever miljø- og ansvarlighedschef Katrine Milman, at der kommer ekstra fart på salget, når der er øko-tilbud i aviserne.

– En del af økologisalget er drevet af kampagner. Jeg synes, det viser, at økologi ikke længere er et nichefænomen, men varer på linje med alle andre, siger hun.

Set i forhold til salget får øko-varerne ifølge Milman relativt meget plads i tilbudsaviserne fra Coops kæder.

Ifølge en analyse fra tilbudsavis-eksperterne i konsulenthuset Icoco er antallet af økologiske varer i aviserne vokset kraftigt de seneste tre år, især i discountkæderne.

Alene fra 2010 til 2011 kom der godt 8 pct. flere til, og nogle af de mest udbredte øko-varer som kaffe, mælk, gulerødder, havregryn og mel vil i en gennemsnits-uge være på tilbud i to kæder.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.094|instance-web02